Jónak vagy rossznak lenni jobb?2010.07.08. 21:13
Bukások, egyesek … Sokan tudjátok, hogy mennyire jellemző rám ez az életmód. Semennyire. Még január elején kaptam ezt az „együtt érző” szöveget: „Gondolom jó tanulónak sem jó lenni… minden tanár tőled várja a jó megoldást.” Erre jött egy beszólás is: „Mekkorát fog koppanni, ha a tanárok rájönnek, hogy mindent kipuskázol.” Az első félévem teljesítménye motivál, hogy ugyanígy, sőt még jobban teljesítsek a másodikban is. Bár nem írtam, de én is fogadtam meg egy s mást. Egynek köze van a tanulmányaimnak. Pár napja Geri feltette a kérdést, hogy maximalista vagyok. Nem is kérdezte, hanem meggyanúsított vele.
Következzenek az én érveim a főcímmel kapcsolatban:
Jó tanuló:
- jó neki:
- kevesebbet feleltetik
- példát vehetnek róla a többiek
- rossz neki:
- mindig tőle várják a jó választ
- ha nem tudja a választ kapja az osztást, hogy „hol jár az esze”
- így mindig figyelnie kell
- alig van szabadideje
- minden szír-szarra őt jelölik ki
- a többiek szemében stréber, és imádják ha ő is rosszul teljesít, ahol lehet a rosszat keresik benne, pl.: hogy „kipuskázta”. És elvárják, hogy segítsen másoknak dolgozatoknál (ami tényleg szar, mert nem elég megírni jól a saját dolgozatát de még pluszba másoknak is súgjon…), ha meg nem segít ő a bunkó köcsög egy jó darabig
- jó és rossz is neki, helyzettől függ:
- kivételeznek vele
Rossz tanuló:
- jó neki:
- ha nem figyel nem gond, mert már megszokták a tanárok
- rengeteg szabadideje van, mert nem a tanulással foglalkozik
- rossz neki:
- bukás és rossz jegyek fenyegetik
- mindig feleltetik, hogy végre jó jegyet kapjon
- ha jó dolgozatot ír, gyanakodnak a tanárok, még akkor is, ha önmagától írta
- nem ért semmit, hiába próbál figyeln
- a jó tanuló szintjén magyarázzák az anyagot a tanárok
Amúgy a rossz tanuló azt mondja, hogy rossz rossznak lenni, a jó tanuló meg azt, hogy jónak lenni rossz. Na ez aztán értelmes volt. Bele is gabalyodtam, mire leírtam. A puskázásról meg annyit, hogy arra a koppanásra várhatok.
írta: Bloo
|
Flow-nak teljesen igaza van. az osztályzat nagyrésze a tanároktól függ, hogy melyik kit szeret. én például kitünő voltam informatikából, de mert az egyik dogában egy kérdésre a válaszom az "ügyesen" volt, azért csak négyes lettem évvégén. [a kérdés valami olyasmi volt, hogy hogy cisnálsz ezt meg azt]. matekból meg nyelvanbl azért lett meg az ötösöm, mert kivételesen szeretett a két tanár... habár nem tudom miért. :P rossz vagyok és kész. hehe